Menu

Czy content marketing to wsparcie dla e-commerce?

co to jest content marketingPo ostatnich latach wzrostu, który miał miejsce na rynku e-commerce można obecnie stopniowo spodziewać się stabilizacji. Internetowa sprzedaż to nadal duża siła, jednak trzeba będzie walczyć skuteczniej o klientów. Sklepy internetowe, jeśli chcą uzyskiwać dochody muszą szukać różnych możliwości na to, by poprawiać swoją pozycję. Nie wystarczy już tylko obniżanie cen. Obecnie może się okazać, że właśnie content marketing okaże się pomocny. Życie przenosi się do sieci i dotyczy to również zakupów online, które obecnie stają się naprawdę bardzo ważne.

Sprzedaż w Internecie kontra tradycyjne sklepy

Między innymi przed świętami Bożego Narodzenia można zauważyć trend, że sklepy internetowe mocno sobie zyskują na popularności. Mimo, że w centrach handlowych jest masa klientów, to jednak coraz więcej osób decyduje się na to, by szukać prezentu właśnie w internecie. Obecnie ta liczba zbliża się już do 50%. W sklepach internetowych zakupy dokonywane są po przemyśleniu, a dodatkowo klient jest dodatkowo chroniony na gruncie prawnym, co również sprawia, że chętnie decydujemy się na takie zakupy. Na rynku sprzedaży internetowej nadal pojawiają się nowe nisze, które sprawiają, że rynek ten może się dalej rozwijać i tak dobrze rokuje na następne lata. Sklepy stacjonarne muszą mieć świetną lokalizację za którą dużo płaca i to działa im na niekorzyść.

Jak skutecznie wypromować sklep internetowy?

pozycjonowanie sklepu internetowegoInternetowych sklepów jest obecnie masa. Wiele osób zastanawia się nad tym jak je skutecznie promować. Przede wszystkim nadal siłą jest SEO i pozycjonowanie. Do tego warto dołączyć content marketing, który przy sklepach internetowych wydaje się być naprawdę naturalnym sposobem. Sklep internetowy musi dbać o to, by oferta byłą dobrze zaprezentowana, a także dostosowanie do nowoczesnych urządzeń elektronicznych w formie mobilnej. Oczywiście musimy mieć autorskie i ciekawe treści. Szacuje się, że tylko 3 na 10 transakcji rozpoczętych kończy się zakupem. Wiele sklepów ma tylko jednorazowe wejścia i nie wie jak zatrzymać klienta. Właśnie sposobem jest tutaj content marketing, który przez dobrą treść może sprawiać, że ruch będzie zmieniał się w bazę stałych klientów. W sklepie internetowym chodzi o to, by nie był on tylko platformą handlową, ale miał także charakter miejsca rozrywkowym dla pojawiających się tam klientów. Gdy przygotowuje się blog, który wspiera sprzedać w sieci trzeba postawić na takie elementy jak: -filmiki z produktami i poradniki video - recenzje sprzedawanych produktów - instruktaże obsługi, konserwacji Dobrze prowadzony blog może przynieść efekty sprzedażowe na wysokim poziomie.

Copywriter, bloger