Menu

Jak działać przy pozycjonowaniu?

wartościowe treści na stronieW ostatnim czasie wszyscy eksperci branży SEO na nowo przypomnieli sobie i zaczęli stosować bardzo znane i popularne powiedzenie Content is King. Przyczyna takie stanu rzeczy nie jest przypadkowa. Jej podstaw należy szukać w zmianie algorytmu stosowanego przez Google. W związku z tymi zmianami na stronach najważniejsza stała się treść, która ma być dobra, unikalna i wartościowa dla odbiorcy. Takie nowe podejście Google spowodowało koniec stawiania na ilość. Jeszcze nie tak dawno, kiedy obowiązywał stary algorytm to kluczowa nie była treść tylko ilość linków, które mogły nawet pochodzić z całkowicie nieużytecznych i potrzebnych źródeł. Aby zdobyć takie linki wykorzystywano różne możliwości, m.in. portale z wynikami wyszukiwania, kopie ogólnie znanych artykułów, automatyczne generowanie treści oraz fora na których jest pełno spamu. Z tego powodu Google postanowiło walczyć z tym zjawiskiem, dlatego wyszukiwarka otworzyła się dla „dobrych” treści. Składają sie na nie:

1. Zaufanie, które polega na tym, że Google łączy treść artykułu z jego autorem. Robi to za pomocą konta w Google Plus poprzez używanie tagu rel=”author”;

2. Viral marketing – w momencie, gdy treść rozpowszechni się w sieci strona dostanie mnóstwo linków. Dobrym materiałem do wykorzystywania są infografiki;

3. Angażowanie – internet z roku na rok jest coraz bardziej nastawiony na poszczególne społeczności. Widać, że taka tendencja będzie się utrzymywać. Artykuły muszą więc odpowiadać aktualnym trendom i być odpowiedzią na zainteresowanie ludzi;

4. Multimedia – warto w swojej działalności nie ograniczać sie wyłącznie do tekstu, można wzbogacić go o zdjęcia, czy materiały video;

5. Skanowanie – chodzi o to, aby tekst był przejrzysty dla czytelników. Nie możemy tworzyć artykułów, który jest wypełniony tekstem, bez akapitów, pogrubień czy wyznaczników. Czyni on tekst kompletnie nieatrakcyjnym;

viral marketing6. Naturalność – koniecznym jest utrzymanie tak zwanej naturalności tekstu. Chodzi o to, aby nie nadużywać słów kluczowych i fraz. Taka forma czyni taki tekst podejrzanym dla wyszukiwarki. Należy odejść od podejścia, że tekst do pozycjonowania musi mieć mnóstwo powtarzających się fraz. Jest jeszcze jedna rzecz na, którą warto zwrócić uwagę. Chodzi tutaj o fakt ile czasu użytkownik spędził na stronie. Internauta pozostanie na stronie, wówczas gdy będzie materiał go zainteresuje. Jest to nieprzypadkowe, ponieważ Google ocenia ile użytkownik spędza czasu na stronie. Jeśli będzie to bardzo krótki czas to ocena takiego serwisu będzie dla niego niekorzystna.

SEO/SEM Specialist