Menu

Jak Google reaguje na pozycjonowanie?

optymalizacja strony www

Optymalizacja strony to działanie, które ma sprawić, że będzie łatwiej uzyskać dla strony wysoką pozycję w Google. Obecnie Google obsługuje ponad 95% wyszukiwań w polskiej sieci. Wyszukiwarka rozpoznaje strony przez linki i przy tym nie dokonuje rozpoznawania zdjęć czy tekstów, które należą do grafiki.

Jakie kryteria stosuje wyszukiwarka Google?

Google będzie oceniać stronę przy użyciu około 120-200 różnych kryteriów, po których będzie ona odpowiednio dopisana do listy wyszukiwania. Przede wszystkim Google będzie klasyfikować adres URL i następnie przeszukuje stronę pod kątem słów kluczowych badając kod źródłowy strony. Kontrolowane jest formatowanie tekstów, poddaje się ocenie również inne działania, które zmierzają do oceny takiej strony.

Jak budować swoją pozycję?

Aby poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce powinniśmy budować linki przychodzące, które określa się jako backlinks. Im więcej w sieci będzie linków, które prowadzić będą do naszej strony tym będzie miała ona wyższą pozycję. Google sprawdza również, gdzie takie linki się pojawiają. Jeśli umieszczane są na dobrych stronach, gdzie zwierają się również słowa kluczowe można liczyć na to, że pozycja strony będzie się rzeczywiście poprawiać. Nie można również dopuszczać do duplikowania treści, gdyż wtedy google będzie ignorować nasze artykuły. Dobrze prowadzone działania związane z linkowaniem mogą rzeczywiście przynieść wyraźne efekty i będą się przekładać na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Dlatego nie powinniśmy tylko promować się w ramach działań SEO, ale warto do nich włączyć również SEO PR, a wiec przygotowywanie treści, które będą sprawiać, że nasza firma będzie przez innych traktowana jako ekspert. W ten sposób buduje się dobry wizerunek naszej firmy a to będzie również prowadziło do zwiększonego ruchu na stronie.

Copywriter, bloger