Menu

Kiedy widać efekty pozycjonowania?

czas pozycjonowania

Jeśli czekamy na efekty pozycjonowania musimy wiedzieć, że mogą być różne. Oczywiście tutaj nie wykupujemy reklamy tak jak w AdWords i tym samym te efekty nie będą uzależnione od środków. Frazy w wyszukiwarce będą pojawiać się stopniowo a ich pozycja również będzie budowała się przez jakiś czas. Pozycja strony jest ruchoma. Regularnie przy pozycjonowaniu możemy oczekiwać, że nasza strona będzie krok po kroku szła w górę. Jeśli frazy są bardziej konkurencyjne musimy spodziewać się, że na efekty będzie trzeba dłużej czekać. Współcześnie techniki black seo nie są już tak skuteczne i nie da się tak łatwo oszukać algorytmów by pojawić się wysoko w wyszukiwarce przy bardzo trudnych słowach. Dlatego proces pozycjonowania musi rozciągnąć się w czasie. Nie zawsze więc może się to okazać dla naszej firmy rozwiązaniem korzystnym. Nasza strona może również tracić wybudowaną pozycję, gdy dokonywane są różnorakie działania ze strony Googla, gdy konkurencja będzie starała się na wyprzedzić bądź też, gdy firma pozycjonująca nie będzie dobrze wykonywać swoich zadań.

Działania Google są oczywiście niezależne od nas. Zmiany w algorytmach wprowadzane są systematycznie i serwis w ten sposób chce sprawiać, że wyszukiwania będą dokładniejsze i wszyscy korzystający z wyszukiwarki będą otrzymywać dla siebie dokładniejsze odpowiedzi. W przypadku swoich robotów Google stale pracuje nad ich udoskonalaniem. Dużym błędem przy pozycjonowaniu będzie kopiowanie treści z innych stron. Gdy będziemy wklejać treści z innych stron bez podania źródła Google będzie uważać, że kopiujemy takie treści świadomie. W związku z tym będziemy ocenieni źle i takie kopiowanie nie przyniesie niczego dobrego jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Jednocześnie będziemy również łamać prawo autorskie. Nie można również bez wiedzy firmy pozycjonującej wprowadzać zmian na stronie, gdyż to może także niweczyć wszelkie prace, które były dla nas do tej pory wykonane i nie będzie w ogóle widać efektów pozycjonowania, na które tak bardzo czekamy.

Copywriter, bloger