Menu

Narzędzia stosowane przez Inbound Marketing

jak działa inbound marketingBranżowy blog

Publikowanie ciekawych treści to najlepszy sposób na przyciągnięcie osób zainteresowanych daną dziedziną. Dobre i unikalne informacje przekładają sie na liczbę odwiedzin i automatycznie na wzrost potencjalnych klientów.

Media społecznościowe

Takie serwisy jak Facebook, Twitter czy YouTube odgrywają niebagatelną rolę, ponieważ gro ć internautów spędza czas w Internecie właśnie w tego rodzaju serwisach. Pokazują to statystki, które dowodzą, że takie media mają także wpływ na nasze decyzje przy zakupach. Social media przyciągają uwagę, zachęcają do interakcji, pokazując „ludzką” twarz firmy, a to wykorzystują marketerzy, którzy dostrzegli olbrzymi potencjał i wykorzystują je do celów reklamowych.

SEO – Search Engine Optimization

Chodzi tutaj o wyszukiwarki internetowe i pozycjonowanie. To, które strony wyżej znajdują się po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę internetową, przekłada się na zainteresowanie. W pozycjonowaniu należy umiejętnie dobierać słowa kluczowe, tworzyć linki prowadzące do poszukiwanych treści i publikować oryginalny content. Ważne jest dbanie o odpowiednie treści na stronie, które będą przydatne dla odwiedzających.

Content marketing

z czego składa się inbound marketingTo tworzenie i publikowanie unikalnych i ciekawych treści, które zainteresują klientów. Treść musi być wartościowa dla konsumentów: dostarczać wiedzy, zawierać odpowiedzi na pytania, rozwiewać wątpliwości. Wysoka jakość pozwala na zdobycie zaufania konsumentów. Bezpośrednio wiąże się to z pojęciem marketingu wirusowego. Tutaj odbiorcy samodzielnie rozpowszechniają atrakcyjne treści. Im lepsze - tym chętniej się nimi dzielą. Dzięki temu zwiększają zasięg Inbound Marketingu, który trafi do docelowej grupy klientów. To buduje relacje, które w przyszłości mogą zaowocować zakupami. Atrakcyjny content musi odpowiadać oczekiwaniom odbiorców. Trafia do nich za pomocą zróżnicowanych kanałów komunikacji. Forma jest łatwa i przystępna i przekłada się na zdobycie klientów. Użytkownicy zainteresowani treściami, wiedzą, że mają do czynienia ze specjalistami w swojej branży. Dzięki temu za możliwość korzystania z wysokiej jakości treści, pozostawią swoje dane kontaktowe i zgodzą się na dostarczanie im ofert sprzedażowych. Takim odbiorcom w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych należy zaproponować newslettera czy pobranie przygotowanego przez nas raportu na dany temat. Dzięki temu zdobywamy wysokiej jakości leady, które w przyszłości, dzięki mądremu wykorzystaniu działań lead nurturingowych, mogą przekształcić się w klientów.

SEO/SEM Specialist