Menu

Pozycjonowanie - jak to działa?

jak działa pozycjonowanieGdy stworzymy swoją stronę internetową powinniśmy zadbać o to, by jej adres URL znalazł się jak najszybciej w katalogu Google. Jeśli nie możesz znaleźć swojej strony w wyszukiwarce, nawet jak wpiszesz swoją własną domenę do wyszukiwarki to znaczy, że nie jest ona dodana do katalogu. Taką kwestią powinna zająć się osoba bądź firma, która tworzyła dla nas stronę internetową. Gdy zgłosimy stronę musimy odczekać kilka dni aż pracownicy Google ją sprawdzą i zaakceptują. Gdy strona znajduje się już w katalogu Google powinniśmy zacząć działać tak by była do odnalezienia po różnych słowach kluczowych. W praktyce trzeba przeanalizować jakich słów kluczowych używają klienci, którzy szukają usług realizowanych przez naszą stronę, a następnie możemy wybrać takie, na które uda nam się najszybciej wypozycjonować własną stronę. Ostatecznie zostaje już tylko działanie.

Chcąc pozycjonować swoją stronę na trudne słowa kluczowe, to jest takie, które są bardzo popularne trzeba liczyć się z tym, że konkurencja będzie również bardzo duża i wiele firm inwestuje w pozycjonowanie duże środki, dlatego nie będzie to takie łatwe w realizacji. Firmy pozycjonujące zawsze chcą przekonać klienta, że da się sprawnie przeprowadzić takie pozycjonowanie. Niestety niektórzy „cudotwórcy” używają nielegalnych metod i tym samym mogą nawet doprowadzić do zbanowania strony przez Google. Jeśli udało się znaleźć dobrą firmę pozycjonującą do dobrze, jednak nigdy nie wiemy, co w ciągu najbliższych miesięcy będzie w stanie wymyślić Google. Serwis bardzo często pracuje nad swoimi algorytmami i tym samym próbuje promować wartościową treść.

siła pozycjonowaniaPowszechnie stosowane pozycjonowanie najczęściej jest całkowicie sprzeczne z tym co jest promowane przez Google. Dodając stronę do katalogów właściwie podejmujemy się spamowania, a taka treść nie jest wartościowa. Liczba linków do naszej strony będzie się zwiększać i strona może skoczyć w górę, jednak nie liczmy na to, że długo utrzyma się na wysokich pozycjach. Gdy Google i jej roboty zobaczą, że pozycjonowanie strony ma sztuczny charakter musimy się spodziewać, że zacznie ją ignorować i to szybko doprowadzi do spadku strony w wyszukiwarce.

Copywriter, bloger