Menu

Pozycjonowanie lokalne

Jak pozycjonować się lokalnieWyszukiwarka Google w ostatnim czasie jest coraz bardziej spersonalizowana, a co za tym idzie coraz bardziej widoczne są słowa kluczowe o dużej ogólności. To dobra sytuacja dla małych firm, które mogą zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce. Pozycjonowanie lokalne, różni się od SEO w aspekcie optymalizacji, dlatego należy wiedzieć, na co zwrócić uwagę. Komu pozycjonowanie lokalne? Takie pozycjonowanie jest skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw o zasięgu lokalnym. Może się sprawdzić także we większej ilości miast pod warunkiem, że w każdym będziemy mieć siedzibę lub biuro.

Lokalizacja firmy

Najważniejsze jest, aby fizyczna lokalizacja firmy była w mieście w jakim prowadzona jest promocja. Google+ lokalnie i media społecznościowe W pozycjonowaniu lokalnym ważne jest stworzenie profilu firmy w Google+ lokalnie. Dane tu zawarte muszą pokrywać się z danymi na naszej stronie. Uzupełniając profil podajmy jak najwięcej szczegółów pomocnych potencjalnym klientom. Pamiętajmy także o portalach społecznościowych, które cieszą się ogromną popularnością i pomogą skupić wokół nas grupę użytkowników. Pamiętajmy tylko, aby dokładnie uzupełnić lokalizację. Zakładając tutaj profil pamiętajmy o umieszczenie odpowiednich przycisków na stronie, które pozwolą umożliwić łatwe i szybkie ocenianie treści. Recenzje, opinie i oceny Istotnym elementem w pozycjonowaniu lokalnym jest zdobywanie opinii na temat naszej działalności. Aby móc korzystać z takich możliwości musimy wykorzystać jeden z portali, jak np. Google+, PanoramaFirm lub bardziej znany na świecie Yelp. Kiedy mamy dużo ocen, wystawianych przez użytkowników (najlepiej pozytywnych) to zwiększa to wiarygodność oraz zaufanie do naszej firmy. Nie możemy jednak pozyskiwać w sztuczny sposób. Takie działanie można bardzo szybko wykryć. Nie możemy także zapominać o interakcji. Jeśli ustosunkujemy się do prezentowanych opinii to nasz profil stanie się bardziej wiarygodny.. Warto zachęcać klientów do prezentowania swojego zdania. Można to zrobić za pomocą widgety. Dodatkowo bardzo dobrze zadziała rozsyłanie ankiet, w których będziemy analizować satysfakcję klientów, a dodatkowo zaapelujemy o opinię online.

Użyć linkowania

pozycjonowanie na rynek lokalnyPozycjonowanie lokalne nie może się obyć także bez odpowiedniego linkbuildingu. Kiedy zajmujemy się pozyskiwaniem linków do naszej strony internetowej musimy pamiętać o tym, aby przede wszystkim były ona na temat, a dodatkowo prezentowały wartościowe treści. Nie możemy także zapominać, aby miejsca, z których bierzemy odnośniki posiadały, podobnie jak nasza firma, charakter lokalny. Idealnym przykładem są tutaj branżowe katalogi firmowe dotyczące określonego miasta, fora dyskusyjne o naszym regionie, czy portale, które skupiają lokalną społeczność.

SEO/SEM Specialist