Menu

Promocja w internecie

promowanie sklepu internetowegoWszyscy doskonale zdają sobie sprawę z faktu jak potężnym i ważnym w dzisiejszym świecie medium jest internet. Z powodu ogromnego zainteresowania globalna siecią i ciągle zwiększającym się wskaźnikiem użytkowników internetu bardzo ważna stała się tutaj kwestia reklamy i odpowiedniej promocji naszych usług i towarów. Form i możliwości takiej promocji jest bardzo dużo, dlatego trzeba wiedzieć czego konkretnie oczekujemy od takich działań. Jedną z nietypowych, ale stosowanych od bardzo dawna, jest pozycjonowanie stron internetowych, czyli działalność polegająca na podniesieniu pozycji wyświetlania naszej strony w wyszukiwarce internetowej. Tutaj chodzi o działanie najprostszego z możliwych mechanizmów: im wyżej nasza witryna będzie w wyszukiwarce tym częściej będzie odwiedzana. Po prostu ludzie wchodzą na te adresy, które w Google pojawiają im się wyżej. Najczęściej nikomu nie chce się zaglądać na kolejne strony w wyszukiwarce i szukamy tylko na pierwszej stronie. Z tego wynika, że im będziemy wyżej w Google tym więcej zainteresujemy potencjalnych klientów. To pokazuje, że pozycjonowanie jest sprawą kluczową i jedną z najlepszych i najskuteczniejszych metod promocji w internecie. Warto więc ją wykorzystywać. Wiele osób wchodzi na nią, uznając, że jest najlepsza.

Jakie to są koszty? Tak jak wspomnieliśmy nieco wyżej internet oferuje nam wiele przeróżnych możliwości promowania naszej firmy lub naszej strony internetowej. Taka różnorodność powoduje, że różne są też koszty korzystania z takich promocji. Znajdziemy oferty bardzo tanie, ale i takie na które należy wyłożyć konkretną gotówkę. Musimy pamiętać jednak o tym, aby promocja była przede wszystkim racjonalna. Trzeba tak dobrać formę, aby była jak najskuteczniejsza. Nie jest sztuką wydawanie dużych pieniędzy, które nie przynoszą żadnego skutku. Ważne, aby wydawać mądrze. Wówczas mamy pewność, że nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Aby uzyskać jak najlepszą skuteczność warto zainwestować w pozycjonowanie.

seo dla sklepu internetowegoTo stosunkowo tania i przynosząca oczekiwania forma promocji w globalnej sieci. Okazuje się, że wystarcza inwestycja rzędu dwunastu złotych, aby nasza strona zaczęła piąć się do góry w wyszukiwarce. Dowodem na skuteczność jest fakt, że taką formę promocji wybierają stosunkowo małe firmy, które nie mają środków na duże kampanie reklamowe. Decydując się na kampanię pamiętajmy jednak, że te koszty ponosimy kilka razy, gdyż pozycjonowanie musi być działaniem, które rozłożymy w czasie i prowadzimy przez długi okres. Zazwyczaj już od dwustu złotych będzie można sprawić, że nasza strona stanie się bardziej popularna, co związane jest z tym, że będzie ona wyświetlana na wyższej pozycji w wyszukiwarce. Trzeba też powiedzieć, że to właśnie pozycjonowanie jest też najczęściej wybierane przez małe firmy, które nie mogą pozwolić sobie na szeroko zakrojone kampanie reklamowe. Warto jednak pamiętać o tym, że koszty przeważnie trzeba ponieść kilka razy, ponieważ pozycjonowanie jest tego typu działaniem, które prowadzi się stale.

Copywriter, bloger